English is not easy to learn as some people think (even more from the distance), but it has a lot of benefits for us as future teachers. Teaching in a second language improves the motivation of our students, making them want to participate and to prove themselves that they can understand and do anything. This semester we had the honor and opportunity to plan and give a bilingual class in our practice groups, based on the characteristics, context and necesities of our students. 

This has been an experience that I will never forget, even though is wasn't done as I planed or dreamed before the pandemic, I could learn a lot from my children and from myself.

-------TRADUCCIÓN--------

El inglés no es fácil de aprender como algunos piensan (más aún desde la distancia), pero tiene muchos beneficios para nosotros como futuros profesores. Enseñar en un segundo idioma mejora la motivación de nuestros alumnos, haciendo que quieran participar y demostrar que pueden entender y hacer cualquier cosa. Este semestre hemos tenido el honor y la oportunidad de planificar e impartir una clase bilingüe en nuestros grupos de prácticas, basándonos en las características, contexto y necesidades de nuestros alumnos. 

Esta ha sido una experiencia que nunca olvidaré, aunque no se hizo como lo planeé o soñé antes de la pandemia, pude aprender mucho de mis hijos y de mí misma.

  • Diagnosis / Diagnóstico

  • Foundation / Fundamentación


  • Lesson plans / Planeaciones


  • Class #1 "How does it feel?" (Socio-emotional Education) / Clase #1 "¿Cómo se siente?" (Educación Socioemocional)


  • Class #2 "What do we eat?" (Healthy Living) / Clase #2 "¿Qué comemos?" (Vida Saludable)


  • Notes about the videos / Notas sobre los videos: